[1]. ابن خلدون، عبدالرحمن بن محمد (1960). مقدمه ابن خلدون. قاهره، لجنه البیان العربی.
[2]. ابن عابدین، محمدامین (1386). حاشیه ردالمحتار علی الدرّ المختار، جلد1، قاهره، مطبعه مصطفی الحلبی.
[3]. ابن عابدین، محمد امین (1386). حاشیه ردالمحتار علی الدرّ المختار، جلد6، قاهره، مطبعه مصطفی الحلبی.
[4]. ابن الهمام، کمال الدین محمد بن عبدالواحد (؟). فتح القدیر شرح الهدایه و معه العنایه علی الهدایه. قاهره، مطبعه مصطفی حلبی.
[4]. پارسا، فرزاد (1389). جستاری در منابع، روشهای استدلال، محاسن و معایب مکتب اصولی متکلمان. فقه و مبانی حقوق اسلامی (مقالات و بررسیها) سال چهل و سوم، شماره یکم، بهار و تابستان1389، ص 11 تا 29.
[6]. جوینی، ابوالمعالی عبدالملک بن عبدالله (2002). البرهان فی اصول الفقه. بیروت، داراحیاء التراث العربی.
[7]. حسن، خالد رمضان (1998). معجم اصول الفقه. قاهره، دارالروضه.
[8]. خرابشه، عبدالرؤوف مفضی (2005). منهج المتکلمین فی إستنباط الأحکام الشرعیه. بیروت، دار ابن حزم.
[9]. دبوسی، أبوزید عبیدالله بن عمر (2006). تقویم الأدله فی أصول الفقه. بیروت، المکتبه العصریه.
[10]. ذویب، حمادی (2009). جدل الأصول و الواقع. طرابلس، دار المدار الإسلامی.
[11]. زنجانی، محمودبن أحمد أبوالمناقب (1398). تخریج الفروع علی الأصول. بیروت، مؤسسه الرساله.
[12]. سایس، محمدعلی (2004). تاریخ الفقه الاسلامی. دمشق، دارالفکر.
[13]. سرخسی، أبوبکر محمدبنأحمد بن أبی سهل (2005). أصول السرخسی. بیروت، دارالفکر.
[14]. ---------- (2000). المبسوط، جلد9، بیروت، دارالفکر.
[15]. سمرقندی، علاء الدین محمد بن عبدالحمید (2004). المیزان فی أصول الفقه، جلد1، بیروت، دار الکتب العلمیه.
[16]. شیرازی، ابراهیم بن علی بن یوسف (؟). المهذب فی فقه الإمام الشافعی. بیروت، دار الفکر.
[17]. غزالی، ابوحامد محمد بن محمد بن محمد (2000). المستصفی فی علم الأصول. بیروت، دار الکتب العلمیه.
[18]. فلوسی، مسعود بن موسی (2004). مدرسة المتکلمین. ریاض، مکتبه الرشد.